صور


مدونة
مدونة  كاتب في صمت
كريم لابان
كريم لابان
كاتب في صمت
الأحد، 21 مايو 2017

قصة حيااتي في كلمتين


< /a> هي دي قصة حياتي في كلمتين كنت عايش احلي عيشه واحلي دنيا يجوا عندي وكله يسأل كنت فين ياما رسموا الخوف عليا في كل ثانيه والزمان داربيا فجأه بس المفاجأه مش في الزمان واللي كان مداري عني يا اباه ضاح وفي لحظه كله بأن اما تبقي في يوم ضحيه والمناظر هي هيا والحبايب مش وصيه والقرايب كان زمان يعني لما زماني خني كله بعني واستغني عني سابوا ايدي وهربواعني يبقي فين الامان اللي شوفته في عمري يملي ميت كتاب سطر سطر كتبته انا بدموع عنيا والالم والجرح خلا شعري شاب فين حبايبي ومن اللي معايا عابوا فيا من ورايا من البدايه للنهايه والحقيقه كله خان قلبي يرجع ويحسابهم ولا احن ولا اسيبهم........ وابتديت القصه لما شوفت عمري مني راح مين بجد علياعيط مين في سيرتي استباح شوفت مين في حقي نافق مين في غلطي كان موافق شوفت صاحب نصحني كان عايز ليا المكافي كانت الدنيا حلوه وكنت تايه في الحياه والعمر بيا جاري وناسي ربي ومش فاكره فتاه مني تفكيري مصيري اصبح متشتت متهدد عمال اعافر باعاند متهدد قراري مش متحدد بيعدي يوم والتاني قلبي بيآسي بيعاني الحياه عماله بتصعب والدنيا بقيت مأساه ففي يوم ماشي في الشارع رن تليفوني واهارد لقيت عربيه جاايه بسرعه بجد مش معقوله عايز اجري بس رجليا مشلوله مذهوله واقف في مكاني ثابت مش عارف انا ايه اللي جرالي واقف متبرجل حالي شريط حياتي عدا وذنوبي بتظهر قدامي شايف ايام حياتي قدام مني بس حقيقي خايف من كل ذنوبي تظهرتكبر سيئاتي في كفي ادفءفي نار خلقه ربي وشيطاني فيا يتشفي وسمعت صوت سوكات في عز دوشه بتحوطني وسمعت صوت آهات وايد غريبه جئت شلتني ازاي شايف اني حي نايم جثه وصاحي علي نفسي بتفرج داحلم ولا واقع عايز اتكلم اخرج كلام كتير جوايا محدش سامع خالص صوتي عمال كتير باتكلم مش ظاهر غير سوكوتي فموتي دا حقيقه ولامجرد حادثه فالكرثه لما ظهرت اكتملت فالقصه بانو صحاب بجد باعوا صحاب العشره خانوا قومت فوقت عرفت فهمت اد ايه انا آتلمت شوفت مين من قلبه عيط شوفت مين فارقت معاه وشوفت مين اتمني موتي فاستغربت قولت يااااه هاء عرفت كل حاجه وكل مخفي في شده بأن مين الحقيقي ومين سار يشبه دخان دا امتحان راح ولا كان باتعلم بسدد غلطي في حق ربي كان يوم زمان....
تحميل

click to begin

1.2MB .zip

اعلان 1
اعلان 2
عربي باي