صور


مدونة
مدونة  كاتب في صمت
كريم لابان
كريم لابان
كاتب في صمت
الاثنين، 22 مايو 2017

حقك علينا كلنا يا آمنا ويا اختنا


حقك علينا حقك علينا ياستي كلنا.. اللي اتهتك مش عرضك ده عرضننا... ويوم ما رفعوا عنك هدومك ... بانت ساعتها العوره مننا.. حقك عليناياامنا.. حقك علينا يا اختنا... حقك علينا من اللي حصلك ... يا وجع قلوبنا وحرقه دمنا .. حقك علينا من اللي آذوكي ... اللي واقفوا اتفرجوا وللكلاب سابوكي.. حقك علينا من مستشفيات الحكومه.... اللي رفضوا يسعفوكي .... اوع تقول مكنش قصدي لما طاوعك قلبك تجرحني لما قدرت تكشق ستري وبعت اسمي وعرضي اوع تنسي انك جاني وان ربي مش هينساني اكيد حقي هيرجعلي من اهلك من بيتك اكيد عملك هيرجعلك تاني اوع تصدق دمعتك وايديك اللي مخبيه عملتك مهما بكيت مش هتلاقي اللي هيصدق كدبتك اعترف انك قاصد تكسرني وتكسر اللي معايا واللي جنبي اعترف بانك بتعاقبني علي حبي ووفائي لبلدي ........ لا......... ياللي كنت ابن بلدي ست مصر مش لعبه دي بضعفها اقوي منك وان كنت شايفها هزيله بقولك اصحي وفق من نومك الست المصريه لسه صامده لسه قويه وبكل قوته هتواجه ظلمك وريني انت بقي شطارتك لما بكره تقابل وجه ربك!!! اما سمعت عن التحرش وبسبببه جالي اكتئاب بنتي اللي كسبتهامن الدنيا ومن فرحتي سميتها رحاب وغصب عنها من صغرها قلت البسها حجاب وهي نفسها في الضفيره طفله مش عارفه الاسباب ومره سالتني يا بابا انا شفت عندي في اللاب الخواجات شعرها مكشوف والرجاله علي راسهم كاب وبيمشوا في الشارع عادي مش عامله لحدحساب وانت يابابا كل شويه تخوفني من الشباب وساعتها افتكر قلت لها الجو يابنتي بره فيه هباب والارض علشان فيها طينه اللي يبقي لابس جلباب بيرفعه لحد فوق الركبه ومن تحته يبان الشراب وفوق مخه علي دماغه طاقيه ولسه عشان من الاعراب بيحبوا يموتوا في التحرش علشان يهربوا من العذاب..... الفرق اللي ما بينا باب هي جوا وانا متساب بنتي ورا سور المدرسه وانا بره شعري من الخوف شاب بتمتحن ثانويه عامه وانا خايف تسيب جواب تيجي الاسئله صعبه عويصه او من خارج الكتاب وانا صارف دمي عليها وباستلف من البواب ومن قلقي اماالجرس يضرب ازاي تمشي من الذئاب خدت امبارح اذن من الشغل والنهارده عامله غياب ...
تحميل

click to begin

1.2MB .zip

اعلان 1
اعلان 2
عربي باي